کاهش وزن،بدون بازگشت!

گروه نویسندگانگروه نویسندگان
264 بازدید

مهم تر از کاهش وزن،تثبیت آن و جلوگیری از افزایش وزن مجدد است.اگر میخواهید به وزن طبیعی برسید و نتیجه زحماتتان را ثابت نگه دارید ،حتما با ما همراه شوید !


در این مقاله دکتر بوریس هانسل، 8 اصل را  تشریح می‌کند‌ که نه تنها باعث کاهش وزن و مانع بازگشت آن می‌شوند،بلکه پیشگیری مناسبی در مقابل حملات قلبی هستند و یک زندگی با کیفیت و طولانی را برای ما تضمین می کنند.

 

هشت اصل در پروسه ی کاهش وزن

  1. سعی نکنید به هر قیمتی که شده لاغر شوید
  2. به طور مرتب مشکلات پیش رویتان را تحلیل کنید
  3. ریتم غذایی و نیازهای واقعی تان را مشخص کنید
  4. محتوای خوراکتان را به مرور زمان و مرحله به مرحله اصلاح کنید
  5. به تدریج فعالیت های جسمی تان را افزایش دهید
  6. توصیه های دیگران را رها کنید
  7. پیشرفت تان را به طور مرتب ارزیابی کنید

  8. صبور باشید

«سعی نکنید به هر قیمتی که شده لاغر شوید»


به طور معمول، وزن کم شده یا وزنی که باید کم شود، دغدغه تان نباشد ولی به فکر پیشرفت در مسیر تغییر عادات زندگی تان باشید.

«به طور مرتب مشکلات پیش رویتان را تحلیل کنید»


ممکن است در مسیر تغییر برنامه غذایی ودر فعالیت های جسمی با مشکل روبه رو شوید. اما همیشه راه حل هایی وجود دارد!

«ریتم غذایی و نیازهای واقعی تان را مشخص کنید»


از خودتان بپرسید که چه زمانی واقعا گرسنه هستید و واقعا تمایل به غذا خوردن دارید. اصول الزام آور غذا خوردن در ساعات خاص را فراموش نکنید. در عوض، یک برنامه زمانی با محتوای معین که مناسب با عملکرد و نیازهای بدن تان است تنظیم کنید.

«محتوای خوراکتان را به مرور زمان و مرحله به مرحله اصلاح کنید»


به شدت توصیه می شود که استفاده از “طرح های کلی رژیمی” را که با عادات غذایی اولیه تان فاصله دارند، کنار بگذارید. مرحله به مرحله، باید حداقل مهارت ها را برای خرید و استفاده از آنچه که سلامتی تان را حفظ میکند، کسب کنید.

 

«به تدریج فعالیت های جسمی تان را افزایش دهید»


فعالیت های جسمی تان را براساس این سه گروه بندی افزایش دهید:
_با گام سنج حرکت کنید.
_ورزش های استقامتی را تا آستانه از نفس افتادن انجام دهید.
_بر روی انعطاف پذیری و تقویت عضلات تان کار کنید.
در این مرحله هم باید یک سری مهرت پیدا کتید:مهرت در تشخیص شدت، دفعات تکرار و طول مدت فعالیتی که انجام می‌دهید.

«توصیه های دیگران را رها کنید»


تحت تاثیر دوستانتان نباشید که به سرعت لاغر شده اند و می‌گویند آخرین رژیم موجود آسان و موثر است! تحقیقات نشان می دهد که این رژیم ها پس از مدتی به شکست می انجامند.


«پیشرفت تان را به طور مرتب ارزیابی کنید»


توجه داشته باشید که معیار موفقیت در کوتاه مدت نباید صرفا کاهش وزن باشد. سلامت و صحت عمومی، سایز، آزمایش های خون(اگر قبلا اختلالی داشته اند) و فشار خون تان را تحلیل کنید.

 

«صبور باشید»

اگر سریع لاغر نشدید، به پیشروی تان به واسطه برنامه های آینده ادامه بدهید. بدن شما به محض اینکه بتواند پاسخ خواهد داد. اگر با یک رژیم لاغری با بدن تان بد رفتاری کنید، در درازمدت اوضاع سلامتی تان بهتر نخواهد شد. تنها چندماه بعد از این رژیم ها، وزن کم شده باز می گردد و تعادل روانی تان را برهم می‌زند.

دسته بندی سبک زندگی
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

نماد اعتماد الکترونیکی

پرداخت آنلاین

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ضمن اشتراک یک مجله ی جذاب و دوست داشتنی از کالاهای جدید و تخفیف های عالی باخبر شوید!
WeCreativez WhatsApp Support
برای پشتیبانی شما اینجا هستیم . لطفا سوالاتتون رو از ما بپرسید!
سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

ورود به سایت